Reklamation
Vill du reklamera din 3M-produkt, vänligen kontakta din återförsäljare.
Är du distributör eller återförsäljare, vänligen kontakta oss på 3M kundservice så hjälper vi er: 3M.CustomerCare.Se@mmm.com alt +46 840 30 95 75.
Vill du reklamera din 3M-produkt, vänligen kontakta din återförsäljare.
Är du distributör eller återförsäljare, vänligen kontakta oss på 3M kundservice så hjälper vi er: 3M.CustomerCare.Se@mmm.com alt +46 840 30 95 75
Garanti
För vissa produkter inom kommunikationslösningar, svetsskydd och fläktmatade andningsskydd erbjuder 3M garanti. 3M vill med garantin ge köparen förmånligare villkor än vad som framgår av lagstiftningen. Detta innebär bland annat att fel som uppkommer inom respektive garantiperiod åtgärdas av 3M, oavsett om felet fanns vid inköpstillfället (vilket lagstiftningen förutsätter) eller uppkom senare, och oavsett när felet reklameras under garantiperioden.
Garantin gäller material-, konstruktions- och produktionsfel, men omfattar inte fel som beror på normalt slitage, felanvändning, vårdslöshet eller om produkten har reparerats eller servats på serviceställe som inte är auktoriserat av 3M. Eventuella fel repareras kostnadsfritt eller ersätts med likvärdig produkt.
Hur gör man för att utnyttja garantin?
Produkten ska lämnas av köparen till återförsäljaren tillsammans med giltigt inköpsbevis. Tillsammans med köparen måste återförsäljaren göra en enkel felsökning. Om man efter felsökning kan konstatera att fel föreligger ska återförsäljaren och köparen fylla i en serviceorder med felbeskrivning.
Återförsäljaren skickar sedan produkten tillsammans med serviceorder till 3M™ PELTOR™ Serviceavdelning.
Serviceorder och felsökningsguide:
Postpaket skickas till:
3M / PELTOR Serviceavdelningen
BOX 2341
Malmstensgatan 19
331 02 Värnamo
Företagspaket skickas till:
3M / PELTOR Serviceavdelningen
Ingelundsvägen 21
331 36 Värnamo
Vi ger två års garanti från inköpsdatum på 3M™ Speedglas™ automatiska svetsglas (ADF).
Vi ger ett års garanti från inköpsdatum på 3M™ Adflo™ fläktenheter.
Garantin börjar gälla från inköpsdatumet.
Hur gör man för att utnyttja garantin?
Produkten ska lämnas av köparen till återförsäljaren tillsammans med giltigt inköpsbevis.
Tillsammans med köparen måste återförsäljaren göra en enkel felsökning. Om man efter felsökning kan konstatera att fel föreligger ska återförsäljaren och köparen fylla i en reklamationsblankett med felbeskrivning.
Återförsäljaren skickar sedan produkten tillsammans med reklamationsblanketten till 3M Service center i Gagnef.
Reklamationsblankett:
Försändelsen skickas till:
3M Svenska AB
Att: Reklamationsavdelningen
Ernst Hedlunds väg 35
780 41 Gagnef
Vi ger ett års garanti från inköpsdatum på 3M™ TR-300/600 samt 3M™ Jupiter™ fläktenheter.
Hur gör man för att utnyttja garantin?
Produkten ska lämnas av köparen till återförsäljaren tillsammans med giltigt inköpsbevis. Tillsammans med köparen måste återförsäljaren göra en enkel felsökning.
Om man efter felsökning kan konstatera att fel föreligger ska återförsäljaren och köparen fylla i en reklamationsblankett med felbeskrivning.
Återförsäljaren skickar sedan produkten tillsammans med reklamationsblanketten till 3M Service center i Gagnef : (Jupiter) alternativt 3M Peltor i Värnamo (TR-300/600).
Reklamationsblankett:
Försändelsen skickas till:
Jupiter skickas till:
3M Svenska AB
Att: Reklamationsavdelningen
Ernst Hedlunds väg 35
780 41 Gagnef
TR-300/600 skickas till:
3M Svenska AB
Ingelundsvägen 21
331 40 Värnamo