1. Aktivt liv: Träningspass
  • Aktivt liv: Träningspass

    Frauen beim Yoga Frauen beim Yoga Frauen beim Yoga

    Balanserad träning

    Lägg till lite yoga eller pilates i motionsrutinen för att få balans i kropp och själ och för att öka välmåendet.

    Regelbundna aktiviteter som löpning och simning kan hålla kroppen frisk och stark, men de kan samtidigt leda till ojämna påfrestningar på muskler och leder, vilket kan ge minskad rörlighet och i slutändan även obehag. Allt fler professionella atleter väljer därför yoga och pilates som komplement i träningen och för att få balans i kropp och själ. Och det kan du också göra! Den djupa andningen och uttöjande rörelserna i yoga kan hjälpa dig att: förbereda kroppen på påfrestningarna som tillhör träningen stimulera blodcirkulationen göra ömma och korta muskler mer rörliga undvika skador från andra aktiviteter motarbeta fysisk och emotionell stress öppna upp områden i kroppen som är spända eller i obalans Pilates har liknande effekt och fokuserar framför allt på att stabilisera kroppens ”kärna”, alltså rygg- och magmusklerna.

    Om du gör några yoga- eller pilatesövningar innan eller efter träningspassen eller på dagarna mellan träningspassen kan det göra dig friskare och kan också förbättra koncentrationen, din inre balans och ditt välmående överlag.


Andra 3M-webbplatser
bCom
Följ FUTURO™ Brand:
FUTURO är ett varumärke som tillhör 3M.
Ändra ort
Sverige - svenska